Publicaciones Recientes

Ana M. Morales-Burgos, Elizabeth Carvajal-Millan, Yolanda L. López-Franco, Agustín Rascón-Chu, Jaime Lizardi-Mendoza, Norberto Sotelo-Cruz, Francisco Brown-Bojórquez, Alexel Burgara-Estrella, Martin Pedroza-Montero. Syneresis in Gels of Highly Ferulated Arabinoxylans: Characterization of Covalent Cross-Linking, Rheology, and Microstructure. Polymers 2017, 9, 164.

Verónica Castillo-Montoya, Eduardo Ruiz-Bustos, Mauro Eduardo Valencia-Juillerat, Gerardo Álvarez-Hernández y Norberto Sotelo-Cruz. Detección de Helicobacter pylori en niño y adolescentes mediante coproantígeno monoclonal y su asociación con gastropatías. Cirugía y Cirujanos. 85(1):27-33 (2017).

Norberto Sotelo-Cruz, Sergio Trujillo López. Evaluation of 2nd and 4th year University of Sonora Medical School students’ knowledge of academic publications. European Science Editing 43(1) (2017).

Alejandro Durán de la Re, Ignacio Fonseca-Chon, Norberto Sotelo-Cruz. Guillain-Barré syndrome. Experience with 91 Children at a Pediatric Hospital in Northwestern Mexico. Arch Neurocien (Mex) INNN, 21(1). 2016

Sotelo-Cruz N, Gómez-Rivera N. A retrospective review of rattlesnake bites in 100 children. Minerva Pediatr. 2017 69(2):121-128.

Castillo-Montoya V, Ruiz-Bustos E, Valencia-Juillerat ME, Álvarez-Hernández G, Sotelo-Cruz N. Detection of Helicobacter pylori in children and adolescents using the monoclonal coproantigen immunoassay and its association with gastrointestinal diseases. Cir Cir. 2017 85(1):27-33

Paz-Samaniego, Rita; Carvajal-Millan, Elizabeth; Sotelo-Cruz, Norberto; et al. Maize Processing Waste Water Upcycling in Mexico: Recovery of Arabinoxylans for Probiotic Encapsulation. SUSTAINABILITY 8 (2016).

Felipe Mora Arellano, María Elena Reguera, Torres Jaime Olea Miranda. Las relaciones de noviazo, esas complejidades. CUADERNOS DE TRABAJO. MATERIAL DIDÁCTICO PARA FORMAR SOCIÓLOGOS, NÚMERO 14.

Martínez-López AL, Carvajal-Millan E, Micard V, Rascón-Chu A, Brown-Bojorquez F, Sotelo-Cruz N, López-Franco YL, Lizardi-Mendoza J. In vitro degradation of covalently cross-linked arabinoxylan hydrogels by bifidobacteria. Carbohydr Polym 144:76-82 (2016).

Montiel-Herrera M. Microscopios de papel plegable. Revista Ciencia y Desarrollo – Revista de Divulgación del Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología. 284:66-70 (2016).

Montiel-Herrera M. La Química Click. ¿Cómo ves? Revista de la UNAM Ed. 207: 30-33 (2016).